donderdag 7 oktober 2010

Yep, I've finally cut the knot!


Na weken van wikken en wegen...
After weeks of careful consideration...

Na weken van heel diep nadenken...
After weeks of long thinking...



Na weken van twijfel...
After weeks of hesitation....

Tadááá: onze nieuwe bankhoes!
Tadááá: our new sofa cover!



En natuurlijk ook eentje voor de fauteuil!
And of course one for the armchair as well!



Die kleine barrels (nee, niet m'n kinderen, de hondjes bedoel ik!) maakten me stapelgek met hun modderpootjes elke dag weer
The little rascals (no, not my kids, I mean the dogs!) drove me nuts with their muddy paws each and every day



Alhoewel ik het niet erg vond om bijna iedere week de kleden te wassen, werd het nu met dit vochtige weer toch wel erg lastig om ze te drogen en ik dorst ze toch ook niet in de droger te gooien. Dus het werd tijd voor de herfst-winter transformatie. Die goeie ouwe Ikea! Ik ben gek op hun spullen! Ik was een beetje bang dat het te donker zou worden in onze kamer, maar ik moet zeggen dat ik het helemaal geweldig vind!
Altough I didn't mind washing the cloths almost every week, with this wettish weather I had no place to dry them and I didn't dare to put them in the dryer. So it was time for the Autumn-Winter transformation. Good old Ikea! Love their stuff! I was a little afraid it would be to dark in our living room, but I've to say I love it!


Nieuwe bekleding vraagt natuurlijk ook om verse bloemen!
New soft furnishing means fresh flowers!

Ik kocht 5 takken sneeuwbes en vulde er 2 kannen mee
I bought 5 branches of snow berry and filled 2 jugs with it


Het is één van m'n favorieten in het herfstseizoen
It's one of my favorites of the Autumn season

Freddie vindt het ook wel goed zo. Het past nog steeds bij z'n pluizige vachtje en z'n modderpootjes (zien jullie nou wat ik bedoel?!?)
Freddie thinks it looks okay. It still matches his fluffy fur and his muddy paws (do you see what I mean?!?)


Owww... Ik ben helemaal happy zo! Ik vind m'n "nieuwe" bank helemaal geweldig! Oh en ik kocht ook nog een paar nieuwe kussenhoezen (H & M, wat anders!). Kom maar op herfst, ik ben er helemaal klaar voor (en blut)!
Owww... I'm a happy girl right now! I love my "new" couch! Oh, and I bought some new cushions too (H & M, what else!) Come on Autumn, I'm totally ready (and broke!) for it!

Have a happy week!
Hugs,



62 opmerkingen:

Alle mooie dingen zei

het ziet er helemaal geweldig... en ben je voor zo'n nieuwe hoes niet net zoveel geld kwijt als voor een nieuwe bank?
want als ik een nieuwe hoes wil hebben...dan kan ik beter een nieuwe bank kopen.. maar ja.. dan heb ik nog steeds geen extra hoes..
je hebt gelijk dat je ze niet in de droger stopt
geniet er nog maar even van..
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

M@risk@ zei

Het staat geweldig moet ik zeggen en idd waar zouden we zijn zonder Ikea met z'n leuke spulletjes. Afgelopen vrijdag nog een hele dag rondgesjouwd op zoek naar leuke hebbedingetjes voor ons nieuwe huis. Fijn weekend Elly.

WinnibriggsHouse zei

They look super, and so practical. LOve those jugs of berries too. Your home oozes calm!

Pink Princess zei

Das een mooie kleur zeg! Past goed bij jullie zo te zien. Ja dan heb je een hele nieuwe bank voor maar een fractie van een nieuwe (als je snapt wat ik bedoel haha)IKKE ben ook dol op de IKEA ♥♥

Home and Lifestyle zei

Dit staat super leuk...een prachtige kleur om de herfst en winter mee in te gaan! Ik vind het helemaal geweldig!

Alvast een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Unknown zei

je bent NIET verbaast als ik zeg dat ik ze GEWELDIG vindt he (heb namelijk dezelfde kleur!!!!!!;)). Ik hou van de sfeer die ze uitstralen, en van het feit dat je er elke kleur zo makkelijk bij kunt gebruiken!! DAt je daar zo lang over moest denken ;))))

Groetjes
Lynda

Susan zei

Hoi Elly,

Hij is prachtig geworden...en tja, soms moet je wat langer na denken over een aankoop...maar dan heb je ook wat, haha. Veel plezier (ook voor de hondjes) er mee!

Gr. Susan.

LiLi M. zei

Jaaaa!! Dat zal heel wat praktischer zijn met de hondeboefjes! Leve Ikea!

Marianne zei

Ik weet helemaal wat je bedoelt.... wij hebben ook een langharige hond met (meestal) witte poten. Maar als we naar de bossen zijn geweest, moet hij eerst zijn poten soppen in een emmer lauw water. En het plaid wat over "zijn" stoel ligt, moet elke week in de wasmachine. Maar ik vind je bank reuze mooi zo
en je takken sneeuwbes zijn prachtig!

Bij Guusje Thuis zei

Wat is het mooi geworden en die Freddie ... zelfde soort modderpootjes als Guusje :-)

Groetjes,
Colinda

Een sneller kloppend hart zei

Die hoes is looking good!! Heerlijk om te lezen hoe happy jij er mee bent! :)

Groetjes, Veronique

Carla zei

Dat staat ook super zeg!!
Lekker toch....vooral met het vochtige weer wat er aan komt...en je schatjes nu nog af leren dat ze niet meer op de bank mogen...gaat waarschijnlijk ook niet lukken.
Ik vind het super hoor!!

fijne avond...liefs Carla.

Nancy Dooren ~ Nans zei

Ik vind de nieuwe hoezen prachtig! Een mooie kleur! Ik vind het perfect staan bij je interieur! Lang leve Ikea (yep, ik ben ook een fan!)
Hugs, Nans

Alisa Noble zei

I like it too, Elly! And I really like the pillows with it.

Eveline zei

Het staat heel goed. Ik vind iets donkere kleuren altijd wel knus zeker in de herfst en winter.
Eveline.

Linda zei

Mooi hoor Elly! Het ziet er heel gezellig uit en het is waarschijnlijk erg praktisch met de hondjes! Hier hoef je echt geen spijt van te hebben. Ik ben aan het sparen voor een nieuwe bank, ook zo een met veeeeeel kussens en heerlijk zacht (heb nu een klein leren bankje! Wel praktisch maar niet zo gezellig) kan me er op verheugen! Ik kan je zeggen, heb er ook al een op het oog en weet je waar? IKEA! ;-)) Helemaal goed toch? En je kunt de hoezen wassen en das voor ons met twee kleine meisjes ook zeeeeer handig. Fijne avond! Groetjes, Linda.

Anoniem zei

Jeetje, wat wordt het meteen helemaal anders zo zeg! Heel verstild en stoer! Het past perfect, dat is het voordeel van basiskleuren ;o) Volgens mij combineert het straks ook prima met je rood,roze en zilver als het kerst is.... Onze ouwe trouwe Ikea bank is na 13 jaar helemaal af en wij gaan er weer eentje kopen! Hij is zo lekker zacht en zo lekker betaalbaar ;o)en vind hem nog steeds mooi! Al met al een topeer hoor Elly, en je kussenhoezen ook! Groetjes Annette

Jeanet zei

Hihihi wat moeten we zonder de IKEA :p ...kom erook regelmatig , hier staat een witte bank ,lijk wel gek , maar er ligt ook een kleed over hoor , deze staat heel erg sfeervol zo met de nieuwe kussens erbij ...een goede keuze Elly !
Fijne avond , lieve groetjes Jeanet

Reginas Cottage zei

hi elly,
your new look of the sofa looks great!!!!
the white berries looks wonderful in this white
pitcher....i love your style.i have the same cushion from H&M.
sweet photo of freddie!!!
have a nice time,
hugs regina

De Ruijsbroekjes zei

nou ik vind het wel sjiek staan, leuk in de winter weer even wat anders !

Petra zei

Dat je dáar over na moest denken Elly! Dat is dus nergens voor nodig! (heb de hoezen zelf ook, vandaar :-)) Ik vind het prachtig staan!
En het zal je zeker bevallen.

Groetjes van Petra

Huis, Tuin en Quilt zei

Nou Elly, geweldig dat je het toch hebt gedaan, voor de herfst/winter is dit toch een geweldige kleur?
Ik ben ook nog steeds happy met mijn stoelhoes, alleen jammer dat hij gestoomd moet worden...
Het staat heel erg gaaf!!!

Groetjes Susan.

It's me zei

Wat prachtig Elly....mooi hoor......en de eenvoud van de sneeuwbes......kan daar zo van genieten he???.....liefs fijne avond Ria.....

All Seasons zei

Wat is dit mooi geworden, ik zou graag even bij je op de bank komen zitten met een kop thee erbij :-D Je kussens vind ik ook erg mooi, wilde het je al vragen waar je die gescoord hebt, maar kreeg onderweg al een antwoord. Heb je ook die witte van H&M?
Voor jouw is de Herfst nu dan echt begonnen
Geniet ervan
Liefs
Patricia

Ellen zei

Geweldig Elly, heel erg mooi en het toeval wil dat wij twee van die fauteuils hebben gekocht in die kleur van de zomer bij IKEA met nog een ecru kleurige bank maar met twee katten ligt daar dan weer een fleece deken op en ja hoor ook bij IKEA vandaan ;-)

Liefs, Ellen

Unknown zei

Het staat prachtig, Elly! Echt niet te donker! Heb de hoes zelf ook en ook donkere stoelen dus...
Geniet ervan!
Groetjes,
Nicole

marga zei

Ziet er geweldig uit Elly.....ik heb de chaise lounge met de grijze hoezen, mooi toch!!!

Anoniem zei

Het ziet er prachtig uit Elly, deze staan ook nog op mijn wensenlijstje. Voorlopig houd ik me nog aan het bordeaux bankstel, ik vraag me elke dag nog af hoe ik dit ooit heb kunnen kopen maar ik moet wel zeggen: het is ook heel erg 'modderpootproof',
geniet van je prachtige zithoek, liefs, Sonja

Nieneke zei

Staat inderdaad prachtig en veel praktischer!
Fijn dat je zo ook kunt wisselen met die hoezen!

Judith zei

Tja, als ik nou ga roepen : "ooooh ja, helemaal te gek!!!"... terwijl ik dezelfde hoezen heb... Maar ze zijn gewoon erg mooi! En wat je zegt: een stuk praktischer!!! Die ecrukleurige hoezen heb ik al lang opgegeven, de cremekleurige zijn nog wel te doen, maar de zwarte: Halleluja! Dat scheelt toch wel behoorlijk wat was hè?! En ik vind het nog stijvol eruit zien ook:-)
Héééééél veel plezier komende herfst van je prachtige sfeertje in huis, liefs Judith

Kom Achterom zei

Wat mooi zeg!! echt je hebt nu gewoon een hele nieuwe bank! wat een idee prachtige kleur hoor
ik houd van warme donkere kleuren vooral nu is het prachtig
Ga geloof ik mijn wintergordijnen maar weer eens ophangen.
Fijne avond
Yolanda

Wendy Schoonhoven zei

Het staat er prima bij hoor, erg gezellig, maar dat was het al haha...En mijn cadeautje voor jou staat er nog hoor, groetjes, Wendy.

atelierlemlem zei

Wat heb je toch een gezellige huiskamer Elly! En deze nieuwe hoezen passen er toch prachtig bij?! Ik kan mij wel voorstellen dat je ze niet zo maar koopt, je zit er uiteindelijk wel voor lang aan vast (hopenlijk gaan ze heel lang mee nietwaar?). Maar deze metermafose is prima gelukt! En die hondjes op de bank, ach... ze zijn zo schattig en het is zo gezellig voor ons mensen om naast zo'n opgkruld hondje op de bank te zitten... Een soort zen- gevoel...brengt rust in de tent!
De sneeuwbessen zijn ook prachtig, heb ik hier in de winkels nog niet gespot, en die lijsten met oude foto's aan de muur zijn ook enig. Is het je eigen familie?
Geniet van de hoezen en groetjes van een andere ikea-fan, mama lieveheersbeestje.

Jeanette zei

Heerlijk Elly, dat je gewoon energie krijgt van een bankhoes en wat staat het geweldig mooi!! De kleur....helemaal leuk! Weet je nog geen uur geleden was je even in m`n gedachten. Ik was het kastje in m`n hal wat opnieuw aan het aankleden en ik had even zoiets van..goh..was ik nu maar even Elly dan had ik ruim keus om iets leuks neer te zetten. Je hebt altijd zoveel leuke dingen in huis....

lieve groet, Jeanette

Joan Ottevanger zei

Prachtig echt een winter kleurtje.Mijn dochter krijgt morgen haar hoekbank van Ektorp een bruine maar als ik had mogen kiezen was ook de grijze geworden.Groetjes Joan.

Fia zei

Dit staat geweldig mooi vind de kleur super alles past er bij zelfs de vieze pootjes van je hondjes!!
Sfeervolle plekjes weer en de sneeuwbessen doen me al een beetje aan de winter denken.

Veel plezier van je nieuwe spullen Elly!
Heerlijk dat je daar zo blij van kan worden!

Groetjes Fia

♥ Welkom bij "het Zolderluik" op Nr.5 ♥ zei

hihi...helemaal klaar voor (en blut) Gut ik moest ff lachen ;-)
Groetjes Hilde

alma zei

Prachtig met die nieuwe hoezen! Jij bent klaar voor de herfst!

Groetjes
Alma

Ainosofia zei

Nice <3

flowersandhome zei

Deze hoes vind ik niet alleen 'gebruiksvriendelijk', ik vind hem ook prachtig! Past er helemaal bij! En de mooie kussens maken het plaatje af!
Groetjes,
Marian

THE BLACK BARN zei

Ik vind het prachtig bij jou.
Die zelfde kleur wil ik ook kopen voor mijn huis als die klaar is.
Alleen moet ik aan een nieuwe bank.
Ze hadden nu zulke leuke dingen bij ikea.
Vooral die banken in grijs,prachtig
Lieve groet, Miranda

Corinne zei

Ik vind je nieuwe hoes geweldig! En inderdaad een stuk fijner met die modderpootjes. Je huis ziet er weer supergezellig uit.

Alvast een heel fijn weekend.
Groetjes,
Corinne

Twa zei

Huhum..... ik mis nog wel even iets hoor!!
Dat je lieve kleine zusje ze voor je heeft mee genomen. Die heeft ze moeten sjouwen.
Nee hoor, geintje, ze staan wel heel erg mooi hoor. Helemaal niet te donker. En het zal een verademing zijn dat je er niet alles zo erg op ziet.
Geniet ervan.
Groetjes Twaatje.

Margriet Tournier zei

Hij is mooi hoor! En grijs is DE kleur van deze winter dus je zit helemaal goed.

Fijn weekend,
Margriet

Veerle zei

Elly,
prachtig, helemaal mijn stijl.
Klein vraagje : je hebt ook zo'n leuke mand staan met dekens erin. ik ben al lang opzoek naar zo'n mand. kan je mij zeggen waar ik deze kan vinden ? je kan een antwoordje sturen naar
veerle.versee@telenet.be
alvast bedankt en een zonnig weekend gewenst

Unknown zei

Mooi zo'n donkere bank. Zeker voor nu.
Je hebt een super gezellig huis.
Ook de besjes passen er perfect bij.
Fijn weekend Brigitte

jolanda zei

Ik vind ze echt schitterend!!! Wát een mooie kleur!
Ja moeilijk is dat hé? Om te kiezen tussen dingen die je allemaal mooi vindt. Dat kun je beter maar wat langer de tijd nemen zodat je niet achteraf spijt krijgt van je beslissing.
Je kamer ziet er echt zoooo gezellig uit!! En de sneeuwbessen... goed idee!! Die ga ik ook halen dit weekend.
liefs, jolanda

Nathaly zei

Hi Elly, ik ben al zo lang niet op je blog geweest en dan zie ik al deze mooie dingen. je woonkamer is weer fantastisch. Elly, komen de beige kussen met opdruk ook van de H&M? ze zijn geweldig! Nathaly

Marieke Reintjes zei

hoi Elly,

Hartstikke leuk huis heb je, kleuren spreken mij erg aan. banken van de ikea zijn erg leuk, hoezen zijn geweldig. Zo heb je toch weer een heel nieuw interieur. Ben zelf nog maar kort in blogland actief, maar heb mij bij jou in ieder geval aangemeld als volger.
groetjes en fijn weekend, Marieke

Claudia Leertouwer zei

Het blijven geweldige banken en ze zitten ook nog eens heel erg lekker ook. Jaren geleden hadden wij "ze" ook, verschillende hoezen incl. En nu een dure Riviera Maison bank die voor geen meter zit en er na een paar jaar echt niet meer uitziet!

Geniet er maar lekker van.

Groeten,
Claudia

Stina zei

Je bank is echt mooi geworden zeg, leuke kleur hoor.
Tis gezellig zo te zien bij jou.
En wat een leuke lijstjes aan de muur met die foto's er achter.
Liefs Stina

Pierelantijntjes zei

Nou Elly, het heeft dan misschien even geduurd voordat je de knoop had doorgehakt,maar het resultaat mag er zijn!. Ik vind je nieuwe hoezen prachtig. En inderdaad, iets handiger met twee van die moddermonstertjes. Wel overschattige mostertjes trouwens.
Alvast een fijne zondag,
Liefs Ester

scrappy jen d zei

Lieve Elly,
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt! Ook hier worden we af en toe helemaal ....van die schattige hondenpootjes van Odie! Die malle hond van ons heeft zelfs al een keukenstoel in gebruik. Kan ie zooooo leuk en lief uit het raam kijken!!!???
Gisteren was ik het BEU! Heb een poef gehaald, handdoek erover en daar mag meneer nu op zitten. Als een standbeeld voor het raam!
Hebben wij tenmninste weer 4 keukenstoelen, ha, ha.
Je hoezen zijn super! Dit bespaart je een hoop werk. Enne....die schatjes zijn er ook vast blij mee! Lieve groetjes, Jen.

Unknown zei

haha een hele andere Elly dan we gewend zijn,maaaaaaaaaar heeeeel mooi!!
En reuze handig dus qua kleur,weet er alles van ,van die kleine boefjes die alles smerig maken :-)
Maar ach ze zijn zo lief dan vergeet je het weer gauw.
Veel plezier van je nieuwe inrichting hoor!
groetjes karin

jeanet zei

Helemaal klaar! Niets meer aan doen! Eventjes dan! Want wat mogen we graag weer even veranderen ha,ha,ha, Maar het is geweldig hoor! Mooie kleur grijs en ik vind niet dat je kamer er kleiner door is geworden.( Soms kun je dat hebben met een donkere kleur.) Nee het is mooi en elegant en een beetje Scandinavisch.
Goed gedobberd en geslaagd. En die kleine jongens die moet je laarsjes leren aantrekken als je naar buiten gaat! Ik ben ook druk bezig met Frits maar hij schijnt "ut nie leuk te vinde" mmmm dan maar weer extra wassen ha,ha,ah! Groetjes Smoek

Muggensteekjes zei

Hoi Elly,
ooh wat gaaf is dit, we zijn al een tijdje op zoek naar een nieuw bankstel en twee nieuwe stoelen en ik denk dat we toch ook naar de IKEA moeten. Het leuke is dat je met verschillende hoezen een heel andere sfeer kunt maken. Vind het super geworden bij je,zo gezellig.
Liefs, Ingrid.

Hannekie(Sisterly) zei

hoi elly
ook toevallig. gisteren naar de ikea geweest en na lang wikken en wegen en rekening houdend met de nieuwe kleuren na de verbouwing heb ik ook deze hoes gekocht. heb nog getwijfeld over de grijze maar die was toch te duur. heb hem er nog niet op maar nu ik hem zo bij jou zie heb ik toch de goede keus gemaakt
gr hannie

Michelle zei

wauw elly wat mooi!!
niet twijfelen tis geweldig! ben nog steeds je trouwe volger! hahaha

dikke kus!! Michelle

Marianne zei

Oh dat we die dag nog mogen meemaken een grijze bank in jouw witte paradijsje!
Nou ik snap het helemaal en ik vind ook dat het er geweldig uitziet.
Geniet maar lekker van die bank (waar trouwens het kerst rood straks ook prachtig bij zal staan).

Groetjes, M

Vicki Chrisman zei

OH Elly... I LOVE IT!!!

Karoeza zei

En nu zie je witte haren op de bank? ;)))
Maarruh, het ziet weer uit als een plaatje. Jouw huis kan zo in de ariadne..

Anoniem zei

Jij hebt een leuke blog die ik altijd volg. Als je dingen in het engels wil vertalen is dit niet altijd hetzelfde als in het nederlands.
Cut the knot kan echt niet hoor!

groet,
Tanja