zaterdag 23 augustus 2008

The Sunday-things



Een lief boeketje voor jullie allemaal, en in het bijzonder voor Jeanette, die me de Brilliant Blogger Award heeft gegeven. Meid, ik ben er zo superblij mee en ik wil je (nogmaals) onwijs bedanken voor je lieve woorden! Ik zit er nog steeds van te blozen!

Lovely flowers to you all and especially for
Jeanette, who gave me the Brilliant Blogger Award! Girl, I'm so pleased with it and I want to thank you (again!) for your very sweet words! I'm still blushing!

This is... my favorite children's book

Deze week komt de meme van Potty Mouth Mama en is natuurlijk ook nu weer georganiseerd door Angela. Oké, ik heb een beetje gesmokkeld deze keer. Allereerst zijn het geen boekjes uit m'n eigen jeugd (die liggen ver opgeborgen en ik kan er niet zomaar even bij, zonder een algehele chaos aan te richten) en bovendien is het niet één boekje, maar zijn het er twee. Ik heb ze een tijdje geleden gekocht en ik vind ze helemaal geweldig! Kijk toch eens naar die schattige plaatjes!

This week the meme comes from
Potty Mouth Mama and is of course hosted by Angela. Okay, I cheated a bit this time. It's not my personal children's book from my childhood (I've hidden those on a very nasty spot and I can't get them without leaving a total chaos behind me!), and it's not one book but it are two. I purchased them some time ago and I really love them! Look at those adorable pictures!



F.O.T.W En dit zijn de schatten die ik deze week gevonden heb:

And this are the treasures I found this week:


Een oud donkerbruin kinderkoffertje, een totaal verroeste nootmuskaatrasp (ik vraag me af waarom ze me af en toe aankijken of ik van een andere planeet kom!) en een paar heerlijke Engelse woonbladen!

A darkbrown old children's suitcase, a totally rusted nutmeg-rasp (I wonder why they look at me sometimes as if I come from another planet!) and a few lovely English homedecoration-magazines!

Het koffertje heeft een plaatsje gevonden in m'n halkastje, gezellig bij de dameshoedjes.


The suitcase found a little spot in my hallway-cabinet, comfy and cosy among my ladies -hats.
En hier is mijn leuke nootmuskaatraspje, die zich helemaal thuis voelt tussen al het andere oude keukenspul. Oh, en maak je maar niet ongerust hoor, het hangt hier alleen maar voor decoratie, ik ga het echt niet meer gebruiken!

And here's my cute rusty nutmeg-rasp, feeling home between all the other old kitchen stuff. Oh, and don't worry, it's only decoration, I'm not going to use it!
En daarna heerlijk wegdromen onder het genot van een kopje thee bij al die mooie plaatjes in deze prachtig tijdschriften. Voor 0,75 ben ik weer uren zoet!

En als er volgende week iemand is die met me mee wil doen, laat dan een berichtje achter bij de desbetreffende post en dan zal ik die zondag je naam en een link naar je blog toevoegen aan mijn berichtje. Lijkt me gezellig, wie doet er mee?!?

En daar is al de 1e deelneemster: m'n zusje Antoinette

And after that dreaming away while enjoying a nice cup of tea, looking at all these lovely pictures in those wonderful magazines. For only 0,75 I'm happy for hours!

And if there's some-one who wants to join me next sunday, well, leave a comment that sunday at that post and I'll add you and the link to your blog to that particular post. Sounds likes fun, who'll joining me?!?

And here's the first participant: my sister Antoinette

A sweet little book of me





Ik heb dit boekje gemaakt van een oude doos en heb hierbij de mooie papierlijn Noteworthy van MM gebruikt. Verder heb ik hieraan nog wat poezieplaatjes, kant, vilt en bloemen toegevoegd. Elke bladzijde heeft een ander formaat en ik heb de randen gescheurd en be-inkt om het een rommelig effect te geven. De foto's zijn allemaal uit m'n kindertijd.
I made this little album out of an old box and used the beautiful papers Noteworthy from MM and added some vintage images, lace, felt and flowers. Every page has a different seize and I teared the sides and inked them to give it a "messy" look. The pics are all from my childhood.

Eigenlijk ben ik een beetje te vroeg met m'n zondag-post, maar ik ben de hele zondag weg! Met z'n 3-en gaan we inkopen doen op de beurs in Hardenberg voor de bloemenwinkel van m'n zusje en ik zal pas 's avonds weer thuis zijn. Ik heb er reuze veel zin! Dus alvast een hele fijne zondag allemaal en tot de volgende keer!

I'm a little bit too early for my sunday-post, but I'm gone all sunday! With the 3 of us we're gonna go shopping at the trade mart in Hardenberg for my sister's flowershop and I won't be home early. And I'm so looking forward to it! So, I want to wish you all a lovely sunday and see you next time!
Hugs, Elly



P.s. Kijk eens op dit blog van Scrapbook & Cards Today voor een leuke blogpromotie waar ook give-aways bij te winnen zijn!

P.s Take a look at this blog of Scrapbook & Cards Today for a nice blogpromotion and you can win a give-away too!



35 opmerkingen:

ღLandliebe zei

Your pictures are beautiful !!!

Liebe Grüße
Manuela

linda loe zei

He weer even heerlijk rond gekeken op je blog wat een leuke dingen heb je weer gevonden en gemaakt en wat een gweldig mooi was hok nou zo mooi is de mijne niet :-)
Groetjes

atelierlemlem zei

Al ben je dan vroeg, je post was weer heerlijk en inspirerend hoor! Die nootmuscaat rasp, om te gillen! Ik durf soms ook bijna niet naar de kassa van de kringloopwinkel...haha! (hij is nl. heel dichtbij en ik kom er wel twee keer per week, ik zie ze denken; heb je dat gekke mens ook weer..) Daar trekken wij ons gewoon NIETS van aan Elly!
Je scrapbook-je is heel mooi, wat heb je toch veel talenten. Je was trouwens een schattig kleutertje (ik heb de foto's natuurlijk even vergroot bekeken, nieuwsgierig als ik ben!)..
Met de kanarie gaat het prima, het blijkt een meisje (popje heet dat) te zijn en onze mannenkanarie is heel gelukkig met zijn 'importbruidje'. Ik wil ook wel meedoen met je vonst-van-de-week. Daar heb ik altijd wel iets voor, dus ik doe mee!
Hopenlijk heb je leuke dingen gevonden op de beurs, hou ons op de hoogte van de nieuwste 'mode'op bloemen-gebied, dan kunnen wij ook lekker met de mode meedoen..
Groetjes!

Anoniem zei

prachtig boekje, mooie spulletjes en heerlijke foto`s :)en een hele fijne zondag gewenst
groetjes Monique

Bertina zei

Wat heb je weer een leuke spulletjes opgescharreld! Het is ook zo verleidelijk om naar kringloopwinkels te gaan, je moet gewoon regelmatig kijken, soms vind je niets en soms....
Hoop dat je een fijne, inspirerende dag hebt gehad in Hardenberg. Hou ons op de hoogte want bloemschikken is ook een van mijn grote hobbys.
Groetjes en alvast een fijne week.

Marjolein zei

Ik ben helemaal weg van je boekje, schitterend!!!!!!!!! Wat heerlijk als je zulke mooie dingen kan maken!!!

Karoeza zei

Wat ziet het er weer mooi uit hier .. lekker roze!
Geweldige vondsten weer, die woonbladen zie ik hier nooooit liggen en zeker niet voor die prijs.

Dat boekje is ook weer super, mooie kleurtjes en plaatjes. Het geheel past weer helemaal bij elkaar.
xo

Riet zei

o Elly toch wat is dat weer allemaal schitterend.
hoe jij dat doet is voor mij een raadsel.
wat een prachtig boekje heb je ook weer gemaakt.
het is bij jou thuis echt een droom paradijs.
veel liefs Riet.

Wendy Schoonhoven zei

O wow, mooie bloemen zeg en je boekje is zoooo gaaf geworden. Je bent (zoals altijd) weer goed geslaagd met je inkopen, haha...Hoe krijg je het toch steeds weer voor elkaar! Veel plezier met inkopen vandaag.xxxWendy.

casa nostra zei

ik ben helemaal weg van je koffertje. zelf heb ik ook verschillende van die kleine koffertjes. je scrapboekje ziet er ook weer prachtig uit.

Marloes zei

Wat een schattige boekjes!!!! En leuke aankopen heb je weer gedaan hoor!
Jammer dat je vandaag naar hardenberg bent geweest, ik ga dinsdagavond, had je wel graag een keer willen ontmoeten....

M@risk@ zei

Ik hoop dat je een heerlijke dag hebt gehad en ik vind je boekje superschattig. Zondags even bij je neuzen is gewoon een feest!

Blue Cottage zei

Hoi hoi,
Wat maak je toch mooie scrapboekjes.
Ik moet maar eens lessen bij je nemen ;)
Koop je eigenlijk allemaal pakketjes met bloemen, papier enz??? of print jezelf??
prettige avond verder
gr Cobi

Jeanet zei

Elly wat een superrrrrrrrr gaaf scrapbookje van jezelg , geweldigggg lekker romantisch helemaal mijn stijl !! En dan die oude spulletjes , bij mij wordt er ook wel eens gezegd wat moet je er mee ?? Nou niks gewoon lekker naar kijken ! Ik hoop dat je een heerlijke zondag hebt gehad !

Lori zei

Elly, you always find the sweet est things...the children's books are so darling...i just adore the little suitcase you found, it looks wonderful paired with your lovely hats...i really admire the way that you group things together, everything always looks so soothing and pretty when you have laid your hand to it...the book you made is just adorable...as always, your way with color and embellishing is nothing short of wonderful!!!

Wendy Schoonhoven zei

PS even snel nog, als je zin hebt in een scrapcadeautje, kijk dan even op mijn blog voor wat BLOG CANDY,xxxWendy.

Birgit zei

Wat geweldig weer allemaal Elly! Meid waar laat je al die spulletjes??? Je hebt vast een enorm huis!! en ik denk dat je ook wel een museum kunt beginnen :)

Twa zei

Hey El,
Nou, mijn FOTW staan op mijn blog hoor! De jouwe zijn ook weer leuk. Enne, die rasp; ze hebben hem zelf toch ook nog staan voor de verkoop? Je scrapboekje vind ik ook heel schattig.
Groetjes Twa

Janny zei

woooooooow Elly ik ben helemaal verliefd op je geweldige scrapboekje van jezelf, ik heb hem even opgeslagen hoor...als je het goed vindt natuurlijk;)
prachtige oude dingen heb je weer gescoord!
ik hoop dat je een fijne zondag hebt gehad!

Heleen zei

Je boekjes en foto's zijn echt geweldig! Zowel de kinder als de scrap boekjes! Ha,en wat een vonst.
ja, ik wil ook meedoen met 'de vonst van de week'! Weer een goede reden om naar de kringloopwinkel te gaan!

Sweet Cottage Dreams zei

Hi Elly ~~~ ((thank you)) for stopping by my blog and leaving such a kind comment! I will be back for more reading!!!

Love the little book. The papers and adornments are just fabulous and so cute!!!!!

Have a great day!
Becky

Ellen zei

Wat heb ik weer heerlijk genoten van je blog, waanzinnig leuk boekje zeg, helemaal gaaf in die kleurtjes.
Hartstikke leuk dat je me wilt linken op je blog, doe ik het met die van jou ook oke !!

MariecusBruyn zei

Wat een leuke blog heb je weer geplaatst. En wat was je weer in de weer.
Geniet van je schatten en je kopje koffie. Daar ga ik hier nu ook naar op zoek.. een lekker warm kopje chocokoffie... mmmmm en een goed boek erbij.

Catharina Maria zei

Wat is dit een mooi boekje , mijn complimenten

sandra_w zei

Wow!! Elly wat een schitterend boekje heb je gemaakt...zo gaaf! En je heb ook weer hele leuke spulletjes gescoord...Ik heb weer heerlijk zitten genieten!

Liefs, San

scrappy jen d zei

ELLY!!
JUST LOVE YOUR LITTLE BOOK OF ME!!!
Very, very pretty!
And you know something?
I was so in love by your home decoration....
I went to the Blokker (ha, ha...) and bought me a quilt and two pillows with small pink roses to start the romantic style again!
I do'nt think my boy's will appreciate it, but.....
I just love brocante and romantics....
Thank you for your sweet comment on my blog,

Jen.

Rumour has it zei

Je bloemencreaties op de bovenste foto zien er geweldig mooi en sprankelend uit; leuk met die bessen erbij! En ja, dat boekje van jou charmeert me ook zo. Je kiest altijd mooie pasteltinten voor je scrap-kunstwerkjes. Welk soort inkt gebruik je trouwens om die randen van het papier wat 'vintage' te maken? Ik las eens ergens op een Amerikaanse blog dat er speciale inkt voor bestaat, maar vroeg me af of je dat in onze streken ook kunt vinden. Die leuke rasp is anders toch wel nog 100% inzetbaar of niet? Bij ons thuis werd er vroeger niet alleen nootmuskaat mee geraspt, maar ook chocolade, amandelen enz. :D
Maar decoratief is het natuurlijk ook bij al je andere nostalgische spulletjes. Groetjes

Leremme zei

Je maakt er iedere keer zo'n mooie plaatjes van, van oude spullen weet je weet iets decoratiefs te maken... ik smelt wederom weg bij al je foto's

Groetjes

D@nielle zei

love the mini album, great 2nd hand stuff again !

Lexi:: PottyMouthMama zei

Wow!! I love your books - they look gorgeous. Your special finds, the nutmeg rasp and the suitcase look gorgeous, definitely at home with the ladies hats!

I love your notebook, that looks like so much work - and looks amazing!! Wow!

LiLi M. zei

Hee Elly, ik ben ook weer van de partij! Wat is er toch weer veel te zien bij je, ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen; je banner, het washok, je mooie vondsten (zo en dat zijn er nogal wat!). Genieten met de hoofdletter G. Ik ga snel verder want ik heb een hoop in te halen. Groetjes L.

Marianne zei

Met zo veel leuke dingen die het waard zijn om eens goed te bekijken, kom ik natuurlijk nooit door die lijst van ongelezen blogs heen!
Leuke dingen heb je gemaakt en leuke postjes geschreven. En misschien wil ik best meedoen zondag, maar ik heb wat gemist. Waarmee kan ik al dan niet meedoen?
Groetjes, M

Alisa Noble zei

Oh my goodness Elly! Your little "Childhood" book is SO darling! I'm in the process of making one for myself too. It just seems to be taking a very long time to finish. :)
Have a beautiful day,
Alisa

atelierlemlem zei

Hai Elly,
Bedankt voor je commentaar op mijn blog. Inderdaad is dat op de achtergrond mijn verzameling roze engels landschapservies, goed gezien! We hebben ook nog een (kleinere) verzameling in het blauw, die gebruik ik in de keuken. Deze roze is voor dagelijks op de tafel. Ooit begon mijn moeder dit te verzamelen en jaagde ik voor haar op dit servies, maar omdat we het zelf ook zo leuk vonden...hebben we nu nog meer dan oma! (we zijn natuurlijk ook met z'n zessen). Nu kun je dit servies nog maar moeilijk vinden in deze omgeving hoor, en de prijs is behoorlijk hoog. Hoe zit dat bij jullie in de buurt?

Je@net zei

Meis, wat heb je weer een heerlijke foto's op je blog staan! Zit altijd zo te genieten van je foto's en je verhaaltjes!!
En je boekje.....wat een schatje weer!! Voor mij ben je echte topper Elly!!