zaterdag 19 april 2008

Just a quick post!

Goedemorgen allemaal! Even een kleine post (maar met veel foto's!) om jullie te laten weten dat ik nog steeds leef!
Goodmorning to you all! Just a little post (but lots of pictures!) to let you know I'm still alive!

Helaas te laat voor de "Next stop, Thriftshop"-challenge van Anja, maar ik wilde jullie toch nog even m'n F.O.T.W. (Findings of the week) laten zien. Deze week had ik het te druk om naar de kringloop te gaan, maar internet bood dé uitkomst! (Alhoewel je daar ook niet zomaar uitgekeken bent hoor! Ik ben bang dat achteraf gezien een ritje kringloop sneller én voordeliger was geweest!)

Too late for Anja's "Next stop, Thriftshop", but I want you to show you my latest findings anyway. I was too busy to go to the thriftstore this week, but the internet was my solution! (But I think a ride to the thriftstore would have been much quicker ánd cheeper after all! I kept browsing and clicking, my gosh, it's heaven on earth!)

Dit bouwdoosje was nog helemaal gaaf en compleet, zelfs de bouwvoorbeeldjes zaten er nog bij!

This little construction box was totally undamaged and complete, even the build-exemples were still there!

En vinden jullie dit kleine kaboutertje met z'n visje niet superschattig??? Het heeft ooit, lang geleden, in een aquarium de visjes gezelschap gehouden, maar nu mag het de kindertjes plezieren.

And don't you think this little gnoom and his little fish are gorgeous??? A long, long time ago it kept the fishes company in an aquarium, now it may make the kids happy!


Twee veldflesje op de kop getikt voor op de kamer van Tim. Hij gaat straks op de scouting, dus dit leek me wel gepast voor hem! Dat bootje, gemaakt van een klompje heeft Tim overigens ooit zelf nog eens gemaakt (oké, met een beetje hulp van papa!) in het Zuiderzeemuseum, echt de moeite waard om daar eens een bezoekje te brengen!

Two little waterbottles for Tim's room. He'll enjoy the scouting after summervacation, so this looks appropriate for him, I think! Btw, that little boat, made of a wooden shoe, Tim made it himself (okay, with a little help from his dad!) at the Zuiderzee-museum a few years ago, it's really worthwile visiting it someday!
Ook Bo nog blij gemaakt met dit schattige vintage piepbeestje.

And Bo was pleased with this cute rubber twitter toy. (I hope this is a correct translation!)

Maar deze houd ikzelf! Dit is een zeer oude magneet-aankleedpop, en te teer voor kleine kinderhandjes!

But this one, I keep myself! This very old magnetic-dress-doll is way too fragile for little children's hands!

En ook deze doos vol piepbeestje arriveerde deze week, een paar houd ikzelf, de rest gaat naar het brocante winkeltje van zusje Marianne.

And also this box full of rubber twitter toys arrived last week. I'll only keep a few, the other ones go to my sis Marianne, for her vintage-shop.

En als laatste wil ik jullie nog een paar projekten laten zien, die gepubliceerd zijn in het SBM:

And last but not least I want to show you a few projects, published in the SBM:




O.a. is deze lay out geplaatst, gemaakt met het super mooie papier van MM. En verder dit boekje "corners of my home", het boekje heb ik zelf gemaakt van chipboard en ook hier weer deze papierlijn gebruikt:

This lay out was one of the published ones, I used the beautiful papers of MM. I also made this cute little book "corners of my home", I made it myself from chipboard en used the same papers:











Dacht ik "even"snel te posten? Tja, die vlieger gaat weer niet op natuurlijk! Maar ik ga nu nog even gauw het huis doorvliegen, en dan straks naar het proefzwemmen van Bo, zij mag op voor haar B als alles goed gaat. Daarna weer heerlijk scrappen, ik heb nog een weekje de tijd!
Ik hoop dit weekend ook nog even jullie allemaal een bezoekje te kunnen brengen, want ik mis jullie blogjes zo! Ha, hoe bedoel je verslaafd???
What was I thinking when I wrote "just a quick post"? Of course I couldn't keep it short! I know, I talk too much! But now I'm gonna do some householding and then this afternoon I've to go to the pool with Bo, she must do a test for her swimming-exam next week, hopefully she will gets her B-certificate then.
I hope I can visit you all this weekend, oh my gosh, what do I miss you all! What do you mean, I'm addicted???
Have a nice weekend, and see you soon!!!!
Hugs, Elly

42 opmerkingen:

Anoniem zei

Geweldig, Elly! Echt errug mooi. Ik moest wel naar je blog, want ik kon de attachments niet openen. Smile. Kwam goed uit, want nu kon ik alle moois uitgebreid bewonderen.

groeten
Mazina

faire un songe zei

Hoi Elly, jij bent weer heerlijk bezig geweest, als ik het allemaal zo lees ben je een heerlijke bezige bij..De energie spat er van af.
Leuke foto's ook weer
Fijn weekend

LiLi M. zei

Hoi! Ik miste je ook al, maar ja de tijd gaat ook zo snel. Heerlijke aanwinsten weer! Ik vind vooral je aankleedpop errug mooi, maar de rest ook hoor. Mijn vriendin had destijds zo'n kikkertje in haar aquarium, je kaboutertje vind ik ook heel lief.
Heel erg mooi weer je scrapbook project 'de corners of my home', kortom er valt weer heel wat te genieten bij Elly!
Fijn weekend!

Paula zei

I love your little Corners of My Home project. That turned out beautifully!

atelierlemlem zei

Hallo Elly, heerlijke dingen heb je weer gevonden! Wat voor soort winkeltje gaat je zus openen (ik dacht dat zij een bloemenwinkel had, of is dat een andere zus?) Je scrap-huis is fantastisch! Heel mooi! Gebruik je altijd pastelkleurig papier? I doe alles door elkaar..is niet zo mooi, maar dan vindt ik het gewoon leuker om te doen..

Fijn weekeind en veel inspiratie toegewenst!

Anoniem zei

Supermooi weer Elly!
dx maaike

Rumour has it zei

Voor die veldflesjes zou ik ook gevallen zijn! Die zijn zelfs inzetbaar als origineel vaasje met 1 of 2 bloemetjes erin. Of gewoon om ergens leuk op te hangen... Of... Nou ja, ideeën te over. Maar ik ben er nog geen tegengekomen :D
Toch wel geweldig dat je via de kringwinkel je verzameling speelgoed zo mooi kunt aanvullen telkens. Fijn weekend en groetjes, Marjolijn

Ingrid zei

Wat een geweldige spulletjes heb je weer op de kop getikt. Ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik me elke keer afvraag - als ik al die snuisterijen in je huis zie staan - hoe je dat allemaal schoon houdt? Wat een werk zul jij hebben als je moet stoffen. Of valt dat mee? ;-) Je projecten in het SBM zijn weer erg leuk. Ik vind vooral dat huisje erg leuk.

Jeanet zei

Jij hebt echt een neus voor die gave spulletjes Elly En ja die creaties in het SBM had ik al uitgebreid bewonderd het papier van MM hoort echt bij jou en je huis SUPERRRRR !!

Lesli zei

WOW - Awesome projects - I love those papers!

Wendy Schoonhoven zei

Wat leuk dat bouwdoosje, die heeft mijn vader ook nog, daar hebben wij als kind regelmatig mee gespeeld. Gaaf zeg, dat zo nog eens te zien, en dat aankleedpopje is zooooo lief!! Je lo en het huisje zijn prachtig, echt super...Je bent iig veel heel erg goed geslaagd, haha...
@ Even antwoord op je vraag op mijn blog: het "Dolls-boekje" heb ik idd zelf gemaakt. Mijn moeder heeft de letters met de CR uitgesneden en ik heb ze zelf verlengd en van chipboard gemaakt.
Bedankt voor je berichtje op mijn blog, lief van je!! Fijn weekend verder en succes voor je dochter met zwemles!!xxxWendy.

Moon Hulsman zei

Hee Elly wat heb jij toch een goede neus voor snuisterijtjes
Ik moet vanmiddag nog voor de hartstichting Erg he Ben jij al klaar hihi
Liefs Moon

Janny zei

tjeeeee Elly wat heb je weer een leuke spulletjes op de kop getikt!
en oooooooooooh wat heb je toch een mooie dingen gemaakt voor het SBM, ik vind ze stuk voor stuk geweldiggggggg!

My lovely cottage zei

prachtig stilleven met de veldflesjes. fijne zondag
yvonne

M@risk@ zei

Prachtige spulletjes weer voor jezelf en de kinderen. Je projecten voor SBM zijn geweldig. De layout prachtig mooi en dat mini-boekje om te snoepen. Nog dank voor je lieve woorden voor mijn Page Plans DT jobje.

sandra_w zei

Heee Elly wat heb je toch weer een leuke spulletjes op de kop getikt..;-) enne je projecten voor het SBM heb ik al uitgebreid bewonderd en ik vind ze SUPERRRRR!!

Anja zei

Ja, die juweeltjes had ik al gezien hé... beroemde Elly! Pas maar op, je mag straks nog handtekeningen uit gaan delen :)

En wat is die magneet-aankleedpop leuk! Ik denk dat ik maar eens een speelafspraakje met jou ga maken ;-) Net als vroeger als je klasgenootje weer een nieuwe barbie had ofzo, weet je nog?

Bedankt voor je leuke 'korte' post. Doe mij er nog maar een paar! :D

Anoniem zei

Geweldig zeg dat aankleedpopje! Dat stond vroeger altijd garant voor uren speelplezier. Je hebt weer een hoop leuke dingen op de kop getikt.

Groetjes, Yvonne

D@nielle zei

nou onze kringloopwinkel heeft echt niet zulke mooie spullen hoor ! Ik vind je boekje helemaal geweldig.

Ellen zei

Prachtige lo zeg . Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog. Enne leuk dat ik die van jou nu ook heb gevonden.

Poppedijne zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Poppedijne zei

Hoi Elly, sorry dat ik het andere bericht verwijderd heb maar ik wilde je even laten weten dat je de give away hebt gewonnen.Op mijn profiel zie je mijn email adres.Die je me even een mailtje met je gegevens zodat ik de kopjes kan opsturen?

Je hebt weer prachtig gescrapt zie ik.Die huisjes zijn echt prachtig.Ook heb je hele leuke speeltjes gevonden op het internet.Dus ik zie dat de kopjes volkomen op hun plaats gaan zijn bij jou!

Anoniem zei

Adorable little houses!
xoxo
Dollybellejt

Lori zei

hee hee:) I'M ADDICTED TOO!!! i cut my break short, couldn't stay away! congratulations on being published, the little chipboard houses you made are just darling, again i have to say that i just love how you put colors and patterns together...great job on the "thrifting" finds!!! you got some really cute things!!!

Dees zei

wat geweldig al die vondsten en wat ontzettend leuk zo'n doos vol van die cuties,leuk voor je zus ook!xoxo

A home far away zei

My gosh so many lovely phostos you are showing us!

Have a great week.

Gunilla in Singapore

MariecusBruyn zei

Wat een schatten heb je weer opgedoken! En wat een mooi huisjesalbum heb je gemaakt! Het is zo fijn, zelfs voor mij, om bekende foto's (van op je blog) terug te vinden in je 'huisje' :) Hoe kom je toch op die ideeën!
En die veldbussen... heb er vroeger zelf nog één gehad. In de zomer had je een lekker bijsmaakje, kan ik me nog herinneren, grinnik.

Je@net zei

Wauw Elly, je aankopen zijn weer super schattig!
Je projecten uit het SBM vond ik keigaaf, zoals altijd!! Maar dat wist je vast al!!

Vicki Chrisman zei

Great finds.. and that layout and little book are SOOO CUTE! LOVE THEM!

Adla zei

What a cute idea the scrap house is. I like it. Can never get enough of vintage toys...takes me back to my childhood days !

Margriet Tournier zei

Wauw, wat een prachtige projecten heb je gemaakt voor het SBM! Dat huisjes boekje past precies bij je. Ga zo door! ((-;

Karoeza zei

Echt héél erg mooi, snoepig die kleine kijkjes in je huis.
Ik vind het altijd weer inspirerend om naar te kijken...

En druk? Jaaaa, ik ken dat!

Twa zei

Oh El, ik lees net op mijn blog dat ik het boek van Rob de strooper nog maar eventjes in mijn eigen bezit hou (hihihi)!!!!
Groetjes Twa.

casa nostra zei

die veldflessen zijn echt heel leuk. en je 'huisje' ziet er ook weer prachtig uit. hoe lang doe je daar nou over om zoiets te maken?

mushroommeadows zei

What amazing things you've discovered!! I do love that gnome and his fish. Too cute. :)

Marjolein zei

Even snel zeggen dat ik je LO en je boekje super vind!! Jammer dat ik de SBM niet meer krijg, mis veel te veel mooie dingen!!

Je kant is er hoor meid, geweldig, superbedankt! En nu zeggen wat je terug wilt hoor!! (zal wel ff duren, maar et komt goed!)

Mireille zei

oh mijn hemel!!
Ik heb me nooit zo gerealiseerd dat de titel van mijn blogje wellicht aanstootgevend zou kunnen zijn
ARGH!
Je bent geen nightmare!!!! je bent een lieve schattebout.. met een waanzinnig blog.. met super inspiratie!
Prachtig werk weer!!
=)
(ik heb wél gelachen om je comment.. dat vind je toch niet erg hè?)

ExPIAtriate zei

I am so amazed of all the beautiful things you are making, the scrapbooks are fantastic!!!

Best regards,
Pia

Jeanne zei

Elly, this scrap house album is adorable. What magazine was it published in? You are very talented.
xo
jeanne

Karen zei

Hallo Elly,

Al surfend naar leuk mooi oud speelgoed kwam ik op deze pagina terecht.
Ik was op zoek naar piepbeestjes (leuke doos vol heb je daar). Maar nog leuker is het om mijn aankleedpopje daar te zien! Hier staat mijn keukenprinsesje: http://www.flickr.com/photos/karensaaman/4223443618/

Ik ga de rest ook nog even bekijken.

Groetjes Karen.

Karen zei

Hallo Elly,

Ben ik nog een keer.
Ik zag nog iets spannends in je pieppopjes doos. Ik heb vandaag net een piepbaby binnengekregen en zie in jouw doos iets dat daar heel erg aan doet denken. Is dat het zusje van mijn jongetje???http://www.popjesart.nl/piepbabys.jpg

Heb je die nog? Ik ben namelijk op zoek naar de meisjesversie om geboortekaartjes van te maken.

Groetjes Karen.

Anoniem zei

Пессимисты счастливее они реже обламываются
!!!