maandag 5 november 2007

Home is where the heart is....



It takes hands to build a house, but only hearts
can build a home
(Author Unknown)

Er zijn soms van die dagen, die zo gewoon beginnen. Zorgen dat alle kindertjes weer met volle maagjes, gepoetste tandjes en gekamde haartjes naar school toe gaan. Zorgen dat ze hun fruitje en drinken niet vergeten, en oh, ook hun gymspulletjes moeten nog mee. Geduldig vragen, wordt ongedurig mopperen en in het ergste geval moet er een flinke stemverheffing aan te pas komen om ze alledrie in het gareel en op tijd klaar te krijgen. Gauw de auto in en gelukkig op tijd op school! Thuis kopje thee en ontbijtje in alle rust nuttigen. Het is altijd vreemd die vredige stilte in huis na de hectiek van de ochtend.
Poetsen en boenen, onder de middag broodje eten met de kinderen en daarna de boodschappen.
De lucht is de hele dag al grijs en grauw, nog even en er vallen druppels uit. Kindertjes weer ophalen en dan gauw naar huis, wat drinken met wat lekkers erbij. En dan ligt daar een heel leuk pakketjes op de grond onder de brievenbus. Blij en nieuwsgierig maak ik het open en dan komt daar zomaar een kadootje uitrollen dat maakt dat deze dag een gouden randje krijgt!
Dit schattige rose zakje met lieve afbeelding heeft Anita van het Weerhuisje voor mij gemaakt en ik ben er zóóó blij mee! De druppels worden een heuse regenbui. Mij deert het niet, ik zit lekker warm binnen, de schemerlampjes aan. En deze kleine verrassing verwarmt mijn hart.

It was just an ordinary day, making the kids ready for school, let them eat their breakfast, brush their teeth and comb their hair. First I ask them patiently to hurry, then a little bit more pushy and then , well sometimes I have to raise my voice to get everything done on time!
When they are at school I enjoy my breakfast and the strange silence that comes over me.
The day goes on, the sky is gray and it looks like it's gonna rain today.
After cleaning the house and doing some shopping it's time to get the kids from school.
And there it is, a sweet little package in my mailbox. Happy and curious I open it: it's a lovely little pink bag with a vintage picture on it. Anita from "het Weerhuisje" made it especially for me and I'm so thrilled with this sweet surprise!
It's raining now, but I'm in my warm and cosy home, the lights are burning. And this little gift fills my heart with happiness!

Lieve groetjes, Elly

16 opmerkingen:

atelierlemlem zei

hmm.. heel herkenbaar, dat ochtendspitsgestress. Al sta ik om kwart over zes op, om even zelf wakker te worden.
De hartjes zien er heel lief en mooi uit!

Groetjes mama lieveheersbeestje

Anoniem zei

Wat heb je dat leuk geschreven, proefde het hele sfeertje :-) en voelde weer even hoe het was om te stressen met kleine kinderen. Hier zijn ze inmiddels 10 en 13 en loopt het 's morgens allemaal wat soepeler. Er is dus nog hoop :-)

Groetjes Claudia

Je@net zei

Heerlijk zulke onverwachte verrassingen op een regenachtige dag!!
Mooie foto's Elly!

Marjolein zei

Zie, dat is nou Hollandse gezelligheid, wat hier totaal niet is! Wel bij mij hoor, ben ook Hollands he? Alleen... mijn kamer is heel groot... met erg lange muren, die in een super kleur zijn geschilderd door ons, dus totaal naar m'n zin.. Het zijn de knusse dingetjes die ik nog geen plek kan geven, maar wel lief van je, je comment op m'n blog!

Dit..... is een ontzettend lief gebaar en ik zie je helemaal zitten genieten!

I. zei

Oh, dit hart van Braxton (?) is zo leuk! En de ochtendspitsstress..ik ken het ook, hoor! Ook ik sta iets vroeger op sinds kort. Heerlijk even een momentje voor mezelf als alles nog stil is in huis ;-)
Groetjes uit België van Isabel

Janny zei

ooooo wat een leuk verhaal Elly, ik heb het met spanning zitten te lezen en dan die lieve verrassing, ja dat doet een mens goed he!
en wat zijn ze mooi die hartjes en dan dat spreukje erbij, mooooi en waar!

LiLi M. zei

Heerlijk he, Elly, zo zijn het toch weer de kleine dingen die het doen. Lijkt zo'n oubollige en onnozele wijsheid maar toch...je boft maar!
Die harten van Braxton via je zus zijn ook helemaal geweldig! Ik denk dat er dit jaar heel wat hartjes de kerst versieren. Geniet nog maar lang van je dag met het gouden randje! groetjes Lidwien

Marlies zei

Ahh wat heerlijk, krijg het er een beetje warm van!

groetjes Marlies

Mireille zei

awww wat verschrikkelijk lief!
en ik moet toch altijd zo ontzettend zuchten als ik alle mooie spulletjes in je huis zie.. tis zo anders dan 20 littlepeople.. rammelaars, autotjes.. poppen.. enz enz.

My Paper World zei

Love the heart photos, thanks for sharing! and Lucky you recieving a lovely gift in the mail!

Crafty Mama zei

Hoi Elly!

Wat heb je weer geweldig leuke spulletjes! Super dat grote draadhart!

Geniet ervan!

Anja zei

Hey Elly, wat een schattig bericht. En o zo herkenbaar soms... ik zou het erg leuk vinden als ik een linkje naar jouw website op die van mij zou mogen plaatsen. En als jij dat andersom ook wil doen, vind ik het prima hoor. Hoe meer bezoekers, hoe leuker!

M@risk@ zei

Wat een prachtige spulletjes. De drukte 's morgens heel herkenbaar, nu de jongens van mij groter zijn gaat het makkelijker! Wat fijn dat je verrast bent, moet een goed gevoel geven.

I. zei

Super dat je nu tijd hebt om te genieten van de feestdagen! Ik ben er ook al volop mee bezig...in gedachten ;-)
Ik wens je een fijne zondagavond toe, groetjes van Isabel

monique zei

De hartjes zijn hartstikke leuk.
Leuk trouwens dat je me getagged hebt, ik heb er net over geblogd. Ik vond het leuk om te doen.
Groetjes,
Monique.

I. zei

Ik ga een linkje plaatsen op mijn blog, ok ?
Groetjes, fijne dag! Isabel