dinsdag 11 september 2007

Tutsels en frutsels

Vandaag eindelijk het konijntje voor Bo afgemaakt. Vestje gebreid en rokje genaaid. Het is natuurlijk een echte dame, daarom ook nog een lief rose roosje achter haar oor gestoken.
Zie haar toch eens parmantig staan naast grote zus Nijntje!

Today I finished the little rabbit I knitted for my daughter Bo. Doesn't she look lovely? I sewed a tiny skirt and knitted a little red cardigan. As a finishing touch I gave her a sweet pink rose behind her ear.
Ik had de smaak te pakken en heb (eindelijk, na mwahh.. zo'n jaartje of 3!) het beddegoed voor het poppenbedje genaaid. Ik werd er helemaal vrolijk van: leuke stofjes, kantjes, bandjes en vilt, ik was helemaal in m'n element. Laat ik trouwens 1 misverstand uit de weg ruimen: ik ben absoluut geen goede naaister! Maar zoals met alles wat ik doe: ik doe maar wat en soms lukt het ook nog! (En soms ook helemaal niet!)

The sewing made me so happy so I continued with this dollsbed. I wanted to do this for ages but never did it! And of course it was finished in no time and I like the result very much.


Het bedje werd onmiddelijk in gebruik genomen door de pop, zij ligt heerlijk te slapen!

Sweet dreams little doll!Dit is het poppenhoekje op Bo d'r kamertje. Véél rose en rood en allemaal gezellige frutsels.Ook een lekker kopje thee?

This is the dollscorner in the room of Bo. Lots of pink and red and nice stuff. Would you like a nice cup of tea?

In dit hoekje staat haar burootje, met al haar knutsel-en schrijfspulletjes, bakken vol boekjes en natuurlijk haar cd speler voor een gezellig deuntje van KUS of K 3. Ook kan ze zich hier optutten, de spiegel hangt aan de rechterwand.Het lampekapje heb ik opgepimpt met kant en roosjes. Het memobord heb ik gemaakt van een schilderijlijst, stof en lint.

This her "office-corner", with lots of books, pencils, colorbooks and , of course, het cd-player. So she can listen to KUS or K 3, her favorite girls-bands. I made the noticebord myself and I pimped up the lampshade with little roses and lace.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Well done!

Tiets zei

je bent echt een creatief persoon niet alleen met papier maar met van alles.... het ziet er super uit!

monique zei

Dit is ook erg leuk hoor.
Wat een geinig konijntje met mooie kleertjes aan.

Marjolein zei

Joh, dat is hartstikke leuk geworden zeg!! En dan dat poppenbedje, heel mooi!!!

Janny zei

ooooooooooooooh helemaal geweldigggg Elly, wat ben jij supercreatief, ik vind het allemaal weer heel mooi gemaakt!

Lia zei

het ziet er allemaal geweldig uit jij bent echt 1 met gouden handen leuk om te zien

D@nielle zei

wow eerste bezoekje aan je blog en wordt ik getrakteerd op zo'n supermooie meidenkamer. Ik ben jaloers ;) (mamma van 2 jongens en heel onhandig met een naaimachine)

Anoniem zei

Nou El, het ziet er weer gezellig uit hoor. Bo d'r kamertje is echt een meidenkamer. Lekker veel rose en rood. Het konijn is ook erg schattig geworden. Waar haal je de tijd toch vandaan.
Groetjes Twa